Microsoft's cloud service outage causes world-wide service disruptions 마이크로소프트의 클라우드 서비스 중단으로 인해 전 세계 서비스 중단
Disruption to Microsoft's cloud services caused havoc all around the world with many people being met with the so-called "blue screen of death" while using their computers. Microsoft의 클라우드 서비스 중단은 전 세계적으로 혼란을 일으켰고 많은 사람들이 컴퓨터를 사용하는 동안 소위 "죽음의 블루 스크린"을 만났습니다.
It went beyond that with over a thousand flights being cancelled and outages at banks and media outlets. 1,000편이 넘는 항공편이 취소되고 은행과 언론 매체에서 정전이 발생했습니다.
This was due to a defect in a Windows system update by the cybersecurity platform CrowdStrike. 이는 사이버 보안 플랫폼 CrowdStrike의 Windows 시스템 업데이트 결함 때문이었습니다.
In South Korea, some low-cost airlines and online game servers were affected. 한국에서는 일부 저가 항공사와 온라인 게임 서버가 영향을 받았습니다.
However, most South Korean companies, including public institutions and major corporations like Incheon International Airport and Samsung Electronics, were not affected because they use their own servers or domestic cloud services, due to security concerns. 그러나 공공기관과 인천국제공항, 삼성전자 등 대기업을 포함한 대부분의 한국 기업은 보안 문제로 인해 자체 서버나 국내 클라우드 서비스를 사용하기 때문에 영향을 받지 않았습니다.
Microsoft said Friday that most of its services have been recovered. 마이크로소프트는 금요일 대부분의 서비스가 복구되었다고 밝혔다.
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